Σεπτέμβριος 2020
Β’ Εξεταστική περίοδος
Μάθημα: Εισαγωγή στον Γραμματισμό
Τρόπος εξέτασης: Προφορική
Ύλη: Διαλέγετε ΕΝΑ θέμα, δηλαδή το (Α) ή το (Β) ή το (Γ) ή το (Δ)
(Α)
Από το βιβλίο: Αρχάκης, Αργύρης (2010). Γλωσσική διδασκαλία και σύσταση κειμένων, Αθήνα: Πατάκης
(α) κεφάλαιο 6: Η διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας και οι γραμματισμοί
(β) κεφάλαιο 7: Γραπτός και προφορικός λόγος
(Β)
Από το βιβλίο: Χαραλαμπόπουλος, Αγαθοκλης (Επιμ.) (2006). Γραμματισμός, κοινωνία και εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη: Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών / Ίδρυμα Μανώλη Τριανταφυλλίδη
(α) κεφάλαιο: J.P. Gee: Οι σπουδές του νέου γραμματισμού – Κοινωνικοπολιτικές προσεγγίσεις της γλώσσας και του γραμματισμού
(β) κεφάλαιο: G. Wells: Γλώσσα, γραμματισμός και εκπαίδευση
(Γ)
Κορτέση-Δαφέρμου, Χ., Σφυρόερα, Μ. (2019). Βιβλία με ιστορίες – Για τον γραμματισμό και την κοινωνική ενσωμάτωση όλων των παιδιών, Αθήνα: Gutenberg
Ολόκληρο το βιβλίο
(Δ)
(1) Καλαντζή, Μαίρη (2005). Μάθηση μέσω σχεδιασμών – Οδηγός για την εκπαίδευση ενηλίκων, Αθήνα: Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
http://repository.edulll.gr/edulll/retrieve/2510/751.pdf
(2) Συνέντευξη του καθηγητή Gunther Kress στην Ευαγγελία Μουλά, Περιοδικός «Νέος Παιδαγωγός, Τεύχος 11, 2019 (σελ. 17-26)
http://neospaidagogos.online/files/11_Teyxos_Neou_Paidagogou_Martios_2019.pdf?fbclid=IwAR2He7us0yS9RHra4RLuooVGsSLgidzH-zWcRAMb1w7TjIcFskMEyMZhxy8