logo



27
JUL
2025

ΥΑ007 Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη – Εξεταστική Σεπτεμβρίου

Ύλη και τρόπος εξέτασης για το μάθημα  «Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη» για την εξεταστική του Σεπτεμβρίου 2025

Τρόπος εξέτασης

Οι φοιτητές/τριες θα πρέπει:

Α.  να εκπονήσουν μια γραπτή εργασία 12-15 σελίδων σε ένα από τα τέσσερα προτεινόμενα πεδία που ακολουθούν:

  1. Οριοθέτηση των επιστημών της Παιδαγωγικής και των Επιστημών της Αγωγής και της Εκπαίδευσης (κείμενα συνδυαστικής μελέτης 1 και 2)
  2. Η κρίση της παιδαγωγικής ως επιστήμη (κείμενο 3)
  3. Βασικές έννοιες της παιδαγωγικής Επιστήμης (κείμενα συνδυαστικής μελέτης που ξεκινούν με τον αριθμό 5)
  4. Εκπαιδευτικά συστήματα (επιλέγοντας ένα από τα 5 κείμενα (6.1 έως 6.5) που μελετούν διαφορετικές χώρες)

 

Τα κείμενα βρίσκονται στον φάκελο «ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ» και σε αυτόν τον σύνδεσμο.

Η εργασία πρέπει να έχει αποσταλεί με e-mail στο spanosdm@aegean.gr τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν την εξέταση. Η εργασία αποτελείται από 2 αρχεία:

  1. Γραπτή εργασία σε Word στη συγκεκριμένη δομή. Το κύριο μέρος της εργασίας (εκτός περιεχομένων, εισαγωγής κ.α.) δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 15 σελίδες και να είναι γραμμένο σε Times New Roman, μέγεθος 12, μονό διάστιχο)
  2. Ηλεκτρονική παρουσίαση σε μορφή PowerPoint. Οι διαφάνειες δεν θα πρέπει να περιέχουν κείμενο, παρά μόνο λέξεις κλειδιά και σύμβολα. Το κείμενο που θα επεξηγεί την κάθε διαφάνεια και θα έλεγε ένας παρουσιαστής θα πρέπει να το τοποθετήσετε στις σημειώσεις του αρχείου (Εισαγωγή> σημείωση)

 

Β. να πάρουν μέρος σε γραπτές εξετάσεις που θα διεξαχθούν στο εργαστήριο Πληροφορικής, σύμφωνα με την ανακοίνωση του προγράμματος της εξεταστικής του Σεπτεμβρίου.

Η ύλη για τις γραπτές εξετάσεις είναι η εξής:

  1. Από το βιβλίο Kron, F., Σοφός, Α. (2019). Βασικές Γνώσης Παιδαγωγικής Επιστήμης (2η έκδ). Αθήνα: ΙΩΝ τα ακόλουθα κεφάλαια: 1, 2 και 3.
  2. Τα ακόλουθα άρθρα που βρίσκονται τον φάκελο «ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ ΜΕΛΕΤΗΣ» και σε αυτόν τον σύνδεσμο
    • Επιστημονική ταυτότητα Παιδαγωγικής.pdf
    • Επιστήμες της Αγωγής και της Εκπαίδευσης.pdf
    • Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια στην εκπαίδευση εκπαιδευτικών (όσοι έχουν την έκδοση του 2012 θα πρέπει να μελετήσουν και το κείμενο αυτό που εμπεριέχεται στο 1ο κεφάλαιο της έκδοσης του 2019)

Ο διδάσκων

Λοΐζος Σοφός

 

Οδηγίες για τη μορφοποίηση των εργασιών

  • Εξώφυλλο: Όνομα Πανεπιστημίου-Σχολής-Τμήματος-Διδάσκοντος-Μαθήματος, τίτλος μαθήματος, τίτλος εργασίας, ονοματεπώνυμο φοιτητή/τριας, ημερομηνία, Α/Μ, e-mail και κινητό τηλέφωνο (Γραμματοσειρά Times New Roman, μέγεθος 14)
  • Περίληψη: έως 200 περίπου λέξεις (Γραμματοσειρά Times New Roman, μέγεθος 12)
  • Τίτλοι ενοτήτων: Προαιρετική αρίθμηση (Γραμματοσειρά Times New Roman, μέγεθος 12 Bold)
  • Τίτλοι υποενοτήτων: Προαιρετική αρίθμηση (Γραμματοσειρά Times New Roman, μέγεθος 12 Bold)
  • Κυρίως κείμενο (Γραμματοσειρά Times New Roman, μέγεθος 12) Μονό διάστιχο
  • Πίνακες-σχήματα: ενταγμένα στη ροή του κειμένου
  • Κεφαλίδες, υποσέλιδα: να μην υπάρχουν
  • Αριθμοί σελίδων: 12-15
  • Αρίθμηση: κάτω δεξιά
  • Βιβλιογραφικές αναφορές και προαιρετικές σημειώσεις: παρατίθενται στο τέλος του κειμένου και όχι ως υποσημειώσεις (Γραμματοσειρά Times New Roman, μέγεθος 10)
  • Βιβλιογραφικές παραπομπές: Οι παραπομπές στο κείμενο παρατίθενται μέσα σε παρένθεση, π.χ. (Alladin, 1992) ή (Alladin, 1992: 4), όταν αναφέρεται και η σελίδα. Στο τέλος του κειμένου οι βιβλιογραφικές αναφορές ακολουθούν το πρότυπο ΑΡΑ

Γενικά Κριτήρια Αξιολόγησης Γραπτής Εργασίας

  • Επάρκεια στο τρόπο ανάπτυξης της εισαγωγής
  • Ορθότητα/επάρκεια ερευνητικών προβλημάτων/ερωτημάτων/θεμάτων προς ανάπτυξη
  • Ορθότητα/επάρκεια θεωρητικού πλαισίου
  • Πληρότητα της απάντησης  ως προς το ζητούμενο (για το κάθε ερώτημα της εργασίας)
  • Λογική ακολουθία συλλογισμών
  • Σαφήνεια και απλότητα στην επιχειρηματολογία
  • Σωστή και επαρκής τεκμηρίωση
  • Επάρκεια στο τρόπο ανάπτυξης των συμπερασμάτων