Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής – Εκπαίδευση με χρήση Νέων τεχνολογιών» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου οργανώθηκε και λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2004-2005. Από το 2018-2019, το πρόγραμμα έχει αναμορφωθεί, και η λειτουργία του διέπεται από την υπ’ αρίθμ. 5732/02.07.2018 και ΦΕΚ Β΄ 3245/08.08.2018 απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Αιγαίου και από το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023 έχει τροποιηθεί η ίδρυση του σύμφωνα με την υπ’ αρίθμ 31/27.04.2023/Θ. 6.9 Απόφασης της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Αιγαίου (ΦΕΚ 3267/Β’/17.05.2023)
Αντικείμενο – Σκοπός
Αντικείμενο του Π.Μ.Σ. είναι η εξειδίκευση των πτυχιούχων και η έρευνα στις Επιστήμες της Αγωγής με εμβάθυνση στην εκπαίδευση με χρήση Νέων Τεχνολογιών μέσα από τα γνωστικά αντικείμενα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Βασικοί άξονες του προγράμματος αποτελούν α) η οριζόντια αξιοποίηση των Νέων Μέσων και των διαδικτυακών υπηρεσιών σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα της εκπαίδευσης, β) ο ευρύτερος λειτουργικός γραμματισμός των εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας και ο εστιασμένος διδακτικός γραμματισμός των εκπαιδευτικών για την εκπαιδευτική αξιοποίηση των Νέων Μέσων, γ) ο συνδυασμός των θεωρητικών προσεγγίσεων για την εκπαίδευση με τα ψηφιακά πολιτισμικά επιτεύγματα και τα μιντιακά τεχνουργήματα, δ) η συνεισφορά στην προώθηση της ψηφιακής μάθησης και τις ψηφιακές δεξιότητες του 21ου αιώνα.
Στόχος του Π.Μ.Σ. είναι η μεταπτυχιακή εξειδίκευση και η θεωρητική εμβάθυνση των φοιτητών σε θέματα που σχετίζονται α) με ζητήματα από τη διεθνή, την ευρωπαϊκή και την εθνική εκπαιδευτική πολιτική στα Νέα Μέσα και στις ΤΠΕ, δηλαδή σε μακροκοινωνικό επίπεδο, β) με θέματα οργάνωσης της εκπαιδευτικής δομής στη βάση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών τα οποία προβλέπουν την οριζόντια ένταξη της ψηφιακής μάθησης και την ανάπτυξη μιντιακής φιλοσοφίας, δηλαδή σε μεσοκοινωνικό/θεσμικό επίπεδο, γ) με διαδικασίες διαφορετικής οργάνωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εντάσσοντας καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, με στόχο την ποιοτική αναδιοργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, δηλαδή σε μικροκοινωνικό επίπεδο.